Powered by Blogger.
RSS

Padan Muka

Hanya disini tempat saya bercerita. Bukan untuk mengaibkan sesiapa, ini kisah hati saya.

Cuba menjaga hati sendiri amat pedih. Tidak terhitung pujukan hati tidak terbilang takungan tangisan jiwa. Mungkin keadaan diri yang terlalu sensitif dan kebal perasaan yang teramat rapuh. Maafkan saya jikalau saya belum yang terbaik. Saya telah cuba tapi pernahkan dia juga suba menjadi yang terbaik untuk saya.

Satu malam yang agak kelam kabut sAya membawa usia kandungan 3 bulan melayan karenah suami dan anak kecil berusia kurang 2 tahun. Saya tidak pernah berhenti bekerja siang dan malam. Saya habiskan hari-hari dan waktu saya untuk keluarga. segalanya saya korbankan. Cuba Tanya saya berapa jam sehari saya berkerja. Berapa purata bulanan saya belanjakan untuk keluarga. Bila saya hiburkan diri saya. Berapa jam saya tido. Saya boleh titiskan airmata jika dikenangkan.

Tapi coretan ini bukan untuk menjawab semua itu.

Berbalik kepada satu malam itu, saya sangat berkecil hati. Saya yang alahan tidak perlu saya ceritakan atau tunjukkan kepada sesiapa susah senang menjalani trimester pertama kehamilan. Insyaallah ramai sedia maklum. Alhamdulillah juga saya masih diberi kekuaran untuk menjalani hidup hampir normal dan kekuatan mencari rezeki dan melayani kehendak keluarga sekuat yang mungkin.

Hari itu saya sarapan jam 1petang setelah sempat mencuri sedikit masa sementara menunggu kedatangan ‘rombongan cik kiah’ aka kawan-kawan saya. Saya makan tengahari jam 7 petang selepas semua tetamu beredar pulang. Saya cuba makan malam dengan 2 3 biji pisang jam 8 malam. Selesai makan malam saya melayani karenah anak lelaki comel saya. Tetapi mungkin kerana alahan + keadaan perut yang tidak stabil saya termuntah untuk pertama kali sepanjang 3 bulan janin berada diperut saya ini. Semua nya diluar kawalan.

Secara tidak langsung terkeluar satu perkataan yang amat melukakan hati saya ‘PADAN MUKA’ dari mulut sang suami. Apa perasaan saya? Hanya mampu menangis. Tidak saya faham apa maksud itu. Sampai sekarang saya masih memikirkan apa kan maksud kata-kata suami itu

Hati saya sangat terluka. Ini bukan kali pertama saya diberi penghinaan sedemikian. Buat suami, saya mohon maaf. Kerana pendapat saya padan muka itu menggambarkan saya memang harus dan sesuai untuk keadaan sedemikian. Hinanya saya.

Allah itu maha besar dan maha adil. Dia sangat Arif mengapa saya diperlakukan sedemikian. Semoga hati saya terus tabah

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

At last, our house

ini la rumah original masa sign S&P. mmg standard without major enhancement. because dulu rumah ni disewa oleh budak2 tomboy. agak teruk rumahnya. tapi sebab murah ok je la. mana lagi nk cari rumah harga macam ni kawasan ampang kan



after bout 9 months menunggu akhirnya kami telah berhak ke atas rumah ini. hari berikutnya kami meneruskan procedure mengubahsuai bermula dari lesen MPAJ by kontraktor hingga la ke last touch up. amek masa sebulan dan agak tinggi kosnya



sekitar renovation menggunakan beberapa pekerja dengan sorg kontraktor (fullhouse management & services) dan beberapa sub kontraktor.




boleh dikatakan 80% menepati apa yang saya mahu berpadanan dengan kos mampu saya



cat dalaman menggunakan jenama seamaster dan luaran jenama Jotun Shield

seluruh tingkap (satu rumah) ditukar ganti. gril juga ditukar, cat seluruh rumah luar dan dalam, polish lantai atas bawah, simple cornice, kitchen kabinet (table top ready), pecah 3 tingkap depan jadikan main door 2 panel.


pilihan warna luar adalah cadangan kontraktor






maaf kami selepas siap sepenuhnya belum sempat di snap. insyaallah one day saya cuba amek gambar rumah itu. sekarang disini la kami menetap dan akan membesarkan anak kami disini

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Keikhlasan dan doa seorang kawan


Awal pagi tadi semalam saya terdengar renungan di radio pagi mengenai tips untuk menjadi insan cemerlang adalah ikhlas dan doa kita kepada kawan. Saya terpanggil untuk mengulas lebih lanjut. Saya juga kurang pasti di mana saya, samada insan cemerlang samada seorang yang ikhlas samada seorang yang suka mendoakan kebaikan atau mungkin keburukan kawan sendiri. namun memang saya akui saya bukan la seorang yang sangat maksum sesempurnanya sebagai seorang kawan.ada kalanya saya harus dan perlu hipokrik demi menjaga hati kawan dan rakan yang lain.

Alhamdulillah saya mempunyai agak ramai kawan. Walaupun jika dibanding didalam laman facebook sy bukan antara yang mempunyai paling ramai kawan mungkin kerana saya bukan artis tapi sekurang-kurangnya walaupun sekadar 200 orang rakan hampir kesemuanya masih boleh dihubungi dan saling mengambil berat berbanding sesetengah nya yang mempunyai ribuan malahan ada yang mencecah jutaan rakan tp berapa orangkan yang betul-betul rakan di laman reality juga.

Dan sebagai seorang wanita berkerjaya dan mempunyai perniagaan sendiri (walaupun kecil kecilan) saya harus berkawan dengan semua orang. Saya memang gemar berkawan tapi batas had seorang kawan masih saya berjaga-jaga. Seperti artikel sy sebelum ini mengenai rakan karib jadinya saya berhati-hati untuk mengangkat seseorang menjadi seorang rakan karib

Ingin saya menyentuh sedikit disini mengenai keikhlasan seorang rakan. Sebagai peniagawati saya dikelilingi rakan yang juga pesaing-pesaing saya. Memandang satu persaingan yang sihat sebagaimana pernah diucapkan seorang sifu sedikit masa dulu. Rezeki Allah ini luas dan besar. 1 yang kita beri Allah akan bukak kita lg pintu rezeki yang lg besar. dengan itu saya sentiasa sematkan keikhlasan dalam berkongsi segala ilmu yang ada dalam segala bidang dengan seikhlas mungkin semoga pintu rezeki saya dibuka lebih besar. Alhamdulillah. Untuk tidak berkira dengan rezeki Allah saya dipermudahkan dalam mencari rezeki lain. tetapi saya agak terkilan bilamana keikhlasana saya mula disalahguna dan diperkotak katikkan orang. Selama ini sy sentiasa sabar sy ‘pejam mata’ dengan isu-isu kecik pendapat saya ini semua kebetulan duniawi tp makin lama dirasakan makin melampau dan terasa saya dipergunakan. Sejujurnya sy bangga menjadi antara pencetus idea kepada kejayaan kawan tetapi rasa terkilan bila kejayaan orang itu adalah secara singkat. Memang kawan tidak jatuhkan saya malah insyaallah langsung tidak menggugat sebarang perjalanan saya Cuma hati saya terluka dan terkecil hati mengenang masih ada kawan yang langsung tidak menghargai keikhlasan yang diberikan selama ini

Apa-apa pun sy tetap mendoakan kawan-kawan. Walau tercuitnya hati saya dengan sikap kawan ini saya tetap mendoakan kawan saya ini dilimpahkan rezeki yang tidak putus dr yang Esa. Saya halalkan segala apa yg telah diberikan dulu Cuma akan datang saya akan pertimbangkan untuk menjadi lebih ‘kedekut’ dalam memberi kerana tidak mahu lagi saya dipijak-pijak. Pesan saya juga kepada mereka-mereka yang menjadi pesiang saya dalam masa yang sama rakan. Saya ini amat gemar perbincang dan berkongsi segala ilmu yang ada kerana denga berkongsi ilmu itu akan lebih cepat berada di kepala kita. tetapi tolong hormati ilmu yang diberikan kerana ada kalanya untuk mendapatkan sesuatu saya terpaksa mengkaji berbulan-bulan dan hingga mengeluarkan kos yang besar dan adakalanya terseksa zahir dan batin untuk mendapatkan kesempurnaan dalam keinginan produk sendiri. tolong hormati usaha orang. Saya faham perasaan bila ada yang mengagumi atau menjadikan seseorang itu idola atau ikutan atau apa sahaja tetapi tidak perlukan sehingga segala-galanya harus di tiru. Jadi diri anda, dan cari keistimewaan product anda sendiri

Tidak saya katakan semua kerana ada beberapa kawan yang benar-benar ikhlas juga adalah pesaing saya malah saya kagum bila kami boleh berbincang kea rah menjana dan memantapkan perniagaan masing-masing sambil langsung tidak menyentuh perniagaan masing-masing. Maknanya perbiancangan kami sentiasa berasas kepada membina dan menjadi lebih baik. itu adalah beza nya niat seseoang dalam bersahabat saya kira. Bila mana terkadang kita pernah cuba mahu berkawan dengan seserang kerana mahukan sesuatu atau ingin memberi sesuatu.. terpulang..

Satu mohon saya doakan saya bahagia dunia dan akhirat. Inyaallah. Harap maaf andai entry ini agak sinis

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Saya la penggila GCB



Saya la penggila GCB

Entah kenapa sejak awl diperkenalkan tahun lalu. Minggu pertama sahaja 3 kali sy cuba burger ini. Tahun ini pulak seminggu sudah dipasaran nmpaknya sudah 2 kali saya berGCB. Mmg ini la burger terbaik pernah dihasilakn oleh mcdonald.

Sebenarnye sejak beberapa bulan lepas pun saya serik teirngat dan trtanya bila agaknya burger ini agak menjengah kembali pasaran. Bila mana kawan saya menyampaikan info daripada facebook page mcdonald yang GCB akan kembali sy mula menghitung hari.

Aduh.. nikmat sungguh burger ini tidak terkata

Dengan sos yang meleleh. Rasa ayam yang lembut, memanga amat sesuai. Tidak dpt sy katakan perasaan ketika menggigit burger ini.memang satu kenikmatan.

Kepada yang belum mencuba anda harus mencuba kerana anda tidak akan kecewa. Saya bukan la pekerja mcdonal tp sy bukan juga dibayar untuk mempromosi GCB tp tidak salah berkongsi cerita yang baik

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Di lahirkan pada 15 Dec 1948 oleh pasangan Muda dan Wook dengan nama Mat Jidin. Namun telah kembali dijemput Ilahi pada 21 Januari 2006. Semoga rohnya aman disana. amin...


Saya amat merindui Arwah. Teramat sangat. sukar digambarkan kerinduan saya saat ini. 5 tahun kepergiannya seakan baru semalam. tidak akan saya lupakan kejadian seminggu selepas Aidiladha tahun tersebut. Terngiang2 ditelinga panggilan telefon dari ibu memanggil kami adik beradik pulang ke kampung kerana ayah sedang nazak. seakan mamai kerana panggilan diterima jam 3 pagi. temenung sejenak memikirkan apa yang harus aku laku kan. pelbagai persoalan bermain dibenak kepala.


2 hari selepas diserang serangan strok yang terus membuatkan ayah koma akhirnya ayah menghembuskan nafas terakhir dirumah kami ketika semua anak2nya berada disisi. sukar menerima kenyataan diwaktu itu. serasa hampir separuh hidup direntap. Mak banyak menenangkan saya. juga mengenangkan mak tentukan lebih perit menerima kepergian seorang suami dari saya yang kehilangan seorang bapa yang hanya kadang kala pulang ke kampung berbanding mak yang setiap hari menjaga, berteman, berbual, bermanja, berkasih, bersayang dan berkongsi dengan ayah. sedikit demi sedikit saya cuba menerima hakikat sy kini telah ketiadaan bapa.


sedikit ingin aku imbas peribadi ayah yang sentiasa dekat dengan ku.


seorang yang tegas dan garang tapi ramah dan happy go lucky. rumah tidak akan sunyi bila dia ada. teringat saya bersahur dibulan puasa rumah kami tidak pernah sunyi walaupun jam 4 pagi seakan 8 malam. cukup meriah dengan gelak gelak tawa dan gelagat kami anak beranak yang biasanya didalangi ayah. sungguh lucu bila kenangkan keletah ayah. sungguh kami rindukan ayah. andainya saya tau itu hari terakhir sy berjumpa sy tidak akan berenggang dengan ayah. namun takdir tuhan tiada siapa boleh menghalang


Ayah seorang penasihat yang baik juga. banyak nasihat yang diturunkan. paling saya banyak guna pakai adalah dalam perniagaan. walaupun ayah cuma menjalankan pernigaan SME tp pada saya dia pengurus yang amat bijak disamping itu dia juga banyak berpesan2 mengenai hubungan dengan masyarakat, agama dan pelbagai lagi. banyak perkara yang nmpk seperti remeh tapi pada ayah tiada titikberatkan


cuma saya sedikit ralat kerana ada beberapa impian saya yang belum sempat diberikan ayah. rasanya terlalu cepat ayah pegi pada usia 56 tahun. namun sya redha bukan saya seorang sygkan ayah Dia juaga sygkan ayah.. semoga ayah tenang disana dan ditempatkan dikalangan orang2 beriman.. alfatihah

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Gelas Kaca Cola McDonalds

akhirnya aku berjaya melengkapkan koleksi gelas kaca cola ini yang ditawarkan oleh Mc Donal sepanjang May dan awl Jun lepas. seminggu hanya 1 warna ditawarkan. jadi aku menunggu 6 minggu untuk melengkapkan koleksi ini.

Terdapat 6 warna; dari kiri atas lime, purple, blue, charcoal, pink & green.

Gelas ini didatangi bersama sajian sebarang set besar McValue bersama sundae. 6 minggu la berturut2 aku menjadi pelanggan tetap Mcd. tp berbaloi2 keranai Gelas ini sangat2 cantik. aku suka.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

kenapa selsema dan mengantuk xdpt dipisahkan

dilanda selsema... arghh... xsuka. saya ni dh la jenis selsema ssh nk baik. pegi klinik xhbs2 diberi ubat yg sama. ubat nye yg mujarab adalah utk mengantuk. tp selsema baik nya xsmpai beberapa jam pun. dtg lg.

yg xpaham tu naper ye ubat selsema selalu kena ngantuk. dah pesan siap2 kat doktor jgn bg ubat mengantuk. sy ni bz woman. klau ngantuk habis semua project terbengkalai. tp doktor tu kata yg kena mkn pg kurng mengantuk. dia xkata xmengantuk cos sesetengah org akan rasa mengantuk jgk tp sesetengahnya xmengantuk. saya redha je la

tp 1 lg ubat utk mkn mlm mmg mengantuk hbs2an. apa nk buat. tp tetap xhilang jgk selsemanya. tunggu je la berapa hari agaknya selsema ni akan berlarutan

dan hari ni nampak gayanya batuk pulak datang. ayoyo.. masa ni la rasa pentingkan nikmat kesihatan pd diri kita kan




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Siapa Rakan Karib Anda



Terpanggil untuk bercerita mengenai kawan baik selepas membaca borak pak nil di harian metro ahad lepas. Ini adalah salah satu coretan wajib dibaca setiap hari minggu samada di akhbar mahupun alam maya.

500% bersetuju dengan tulisan pak nil ini. Secara ringkasnya adalah mengenai dia sorang artis popular tetapi tidak mempunyai kawan baik yg blh berkongsi segala2 mengenai curahan isi hati, keresahan, kegembiraan, kedukaan dan segala2nya. Sebagai manusia biasa tidak dpt lari dari segala perasaan itu. Kerana hokum karma menjanjikan hidup tidak selalunya di atas. Klu hari ini kita gembira esok lusa mgkn kita berduka. Di saat kedukaan itu kekadang kita perlukan seseorang utk meluahkan segala yg terbuku dihati. Seceria mana pn seseorang itu pasti ada hari sedih hari duka hari resahnya. Dan sekelam mana pn hidup seseorang itu pasti ada hari bahagianya walau Cuma sekelumit. Bukan hnya kita berkongsi duka ada ketika diwaktu kita sgt gembira pn juga kita memerlukan seseorang utk diceritakan kegembiraan dan kejayaan hati ini. Namun tidak semua org blh dan mampu menjadi pendengar/rakann yang baik. dia mgkn seorang pendengar tp dia bukan rakan baik. Silap pilih kita akan terkena balik.

Persoalannya siapakah yang layak menjadi teman, rakan, kawan karib kita ini yg secara mudah blh dikatakan kawan sehidup semati. Sy menyokong tulisan pak nil itu yang mengatakan dia memilih ahli keluarga nya sebagai rakan baik dia yang juga tempat meluah segala isi hatinya. Benar, pengajaran mendewasakan. Pak Nil pernah ditikam rakan baiknya sendiri sebelum ini itu yang mmbuatkan dia skrg tidak lg percayakan org luar untuk mejadi teman akrabnya melainkan adik beradiknya sendiri

Dan disini sy juga sependapat dengan mengatakan kawan baik sy adalah suami sy. dia tahu segala2 nye kegembiraan sy kedukaan sy dan sekiranya sy marah dia sekalipun sy akan luahkan padanya. Teringat kata2 Datuk Shah Rukh Khan dlm filem ‘kuch kuch hota hai’ dulu katanya “Love is friendship”. Yes, exactly yes.

Bukan maknanya sy tidak ada teman dan kawan2 lain. ada juga tetapi semuanya ada batasan. Pernah seketika dulu sy menggangap seseorang itu adalah kawan akrab sy bagai mau sehidup semati. Segala luahan isi hati yg tidak terlahir zahir akan diluah ceritakan.. namun kecewa kerana lama kelamaan keakraban itu seakan tidak sehala. Bila tidak lagi sefahaman timbul kebencian mula manusia ini akan menjaja segala kisah2 peribadi kita yg dulunya tersimpan rapi. Serik rasanya.

Sekarang cukup la dan sy sentiasa beringat. Sekiranya bercerita kisah2 peribadi tidak usah la di panjang2kan cukup sekadar cerita secara kasar atau ada lebih baik tidak usah dibuka langsung ceritanya. Kalau ikutkan sekarang sy ada ramai kawan2 yang dikatakan mmg rapat namun rapatnya mungkin hanya dipejabat sekadar berkongsi kisah2 pejabat kisah2 syarikat. Untuk kisah2 peribadi amat terhad. Tp tidak la langsung tidak bukak mulut. Seperti apa nama anak sendiri nama suami pekerjaan suami dan tempat tinggal kita. Untuk mengetahui kisah sebenar kita biarla org sendiri menilai. Benar atau salah sy redha, lebih baik dr kebenaran yg ditokok tambah

Borak pak nil juga menulis, padanya rakan artis adalah saingannya jadi tidak perlukan diceritakan semua kisah peribadi dan tidak perlula terlalu rapat bak isi dan kuku. benar dalam sebarang bidang sekalipun dgn rakan sealiran tidak perlulah dianggap teman akrab kerana itu adalah saingan kita. Persaingan ini perlu untuk memotivasikan kita. namun harus juga untuk kita berkumpul sekali sekala atau berborak2 kosong sambil mendengar isu2 terkini takut nanti kita pulak yang ketinggalan

Cukupla suami sy menjadi rakan karib sy. sy percayakan dia akan menjaga kisah2 peribadi sy sebagaimana sy menjaga kisah peribadi kami berdua. Mgkn kerana sy agak berjauhan dengan keluarga berbanding paknil yang hampir setiap hari blh bersua muka dengan adik beradiknya. Sy tidak menidakkan peranan ahli keluarga utk mengambil tahu setiap cerita adib beradik yang lain. sy di kuala Lumpur dan kebanyakan ahli keluarga di Terengganu. Agak mustahil untuk sy menangis diganggang telefon sambil meluahkan perasaan pada mereka. Dalam byk luahan sy memerlukan bahu seseorang. Ada masa ketika dan permasalahan lbh senang bercerita dengan adik beradik juga ibu sy.

Itu la kisah sy mengenai kepercayaan seorang rakan karib. Perlu tetapi tidak semua org mampu menjadi rakan karib. Pilihkan rakan karib anda yang sebaik mungkin. Berpesan2 untuk diri sy juga

Tulisan ini sedikit sebanyak mungkin akan mencuit beberapa hati. Namum ini hanyalah luahan dan pendapat sy. diharap para pembaca memahami kebebasan saya dalam bernukilan

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Hebatnya seorang ibu

Ahad kedua bulan May setiap tahun telah dinamakan sebagai hari ibu sedunia bg utk memberi kesempatan atau kesedaran utk semua umat manusia sejagat bg memperingati mahupun mengimbas segala pengorbanan setiap insan yg bergelar ibu. Betapa mulianya insan ini. Tiada sebesar pengorbanan yang blh kita bandingkan dgn pengorbanan seorg ibu yg melahirkan dan membesarkan zuriat mereka dengan penuh daya dan kasihnya.

Saya juga seorang ibu ingin berkongsi sedikit pengalaman dan pengajaran yg sy dpt sepanjang baru setahun bergelar ibu ini. Amat2 perit namun rasa ini hilang bilamana melihat senyuman seorang anak. Walau sesakit mana pun proses kelahiran telah terjadi, walau parut tidak akan hilang selamanya, walau pengalaman itu amat tragis, walau berhari ditahan di wad, walau sebaldi darah tumpah, walau 9 bulan seksa badan, walau seminggu tidak dpt tdo lena, walau bertahun lena diganggu, walau bergadai wang ringgit, walau nyawa dihujung tanduk… ajaibnya ciptaan tuhan segalanya adalah jujur dan ikhlas demi utk seorang anak amanah Allah ini. Sedar la wahai anakku. Tiada hadiah terbaik bg seorang ibu selain dari melahirkan seorang ank yg cukup sempurna dan tiada kebahagian lain yg dicari seorang ibu melainkan melihat ank tersebut senyum kepadanya. Indahnya anugerah tuhan. Aku bangga dengan gelaran ibu ini

Perjalanan keibuan sy msh panjang. Kali ini sy ingin dedikasi hari ibu ini kpd ibu sy yg amat2 sy kasihi. Tiada kata blh digambarkan dengan ibu sy ini melainkan dengan panggilan ‘IBU HEBAT’. Maha besar Allah telah mengkurniakan sy seorang ibu hampir sempurna sifatnya. Terima kasih tuhan kerana menjadikan sy ank kepada ZALIHA BINTI ABDULLAH.

Kenapa ibu sy hebat. ada beberapa criteria yg ingin sy catitkan dimuka laman ini. Namum ini hnya la sebagian shj. Walaupun berjuta org diluar sana juga mengatakan ibu mereka hebat. sy tetap mengatakan di dunia ini. Ibu sy ibu no1 utk hati sy.

Mak sy seorang ibu tunggal sejak tahun 2006. selepas kami kehilangan arwah ayah kami juga suami mak. sejak itu mak bertungkus lumus menyempurnakan segalan keperluan duniawi untuk kami walaupun pd ketika itu hanya sy dan adik sy shj yg msh dibwh tnggungannya. Kerana yang lain sudah pun berumahtangga. Namun ketika itu sy sudah pn mpunyai karier sendiri. jadi mak hanya menanggung adik sy yg ketika itu sedang belajar. secara zahirnya ya dia Cuma perlu menganggung seorang ank ppuan yg sudahkan besar remaja. Namun secara batinya. Dia harus membahagiakan kesemua anknya. 6 kesemuanya dengan pelbagai perangai. Segala bebanan dibahunya. Klu sebelum ini ada ayah sebagai tempat berkongsi suka duka sekarang mak harus menanggungnya seorang diri. Dlm diri mak kebal dgn ilmu agamanya. Hamper setiap malam mak membuat sembahyang hajat. Baca quran sehinga 2 3 pagi. Mungkin ini juga cara mak hilangkan kesunyian dia

Dulu mak bekerja sbg peniaga sy xpasti sejak bila dia bekerja kerana dari cerita2 org mak sy bekerja sejak dia mula berkahwin dgn ayah. 2 3 tahun sebelum kehilangan ayah mak sudahpun berhenti dr berniaga. Namum itu la mak sy tidak suka berdiam diri. Ada sj yg dia mahu buat. Kadang2 kami anak2 pn penat tgk mak. Tp mak sgt kuat. Segala kerja2 lelaki dia blh buat. Kesian dgn mak tp mgkn itu juga sbb kenapa mak sgt kuat.

Sgt kagum dgn mak. Sy berdoa siang mlm supaya mak mendapat kesihatan yg terbaik.Saya tahu mak ada impian dia sendiri paling tidak ingin melihat anak2nya senang.

Mak tidak suka bergambar, tidak byk cakap, sekali sekali berlawak jugak, bertahi lalat, manis didagu, kuat bekerja, xsuka menyusahkan org walaupun ank sendiri, mak duka masak. Masakan dia semua sedap. Nasi dagang dan gulai tongkol, ketupat palas, gulai ikan sungai, lempeng kepala muda, nasi minyak, nasi lemak terengganu, tumis ikan, lompat tikam, pulut kelapa, ikan goreng pn sedap. Semua sedap. Mak juga tidak suka berdendam. Apa sj org lakukan padanya hnya dianggap angin lalu. Mak juga anak yg baik utk nenek sy. selang beberapa bulan dia akan pulang ke kampung halamannya melawat ibunya.

Terima kasih mak menjaga sy dari kecil, membesarkan sy, mengajar sy, menyara saya, menghantar sy kesekolah, bersusah payah kerana sy, mskkan untuk sy, buatkan air suam utk sy mandi pg2 waktu sy sekolah rendah. Buatkan susu untuk sy waktu sy kanak2 sbb sy suka minum susu, gorengkan telur hancur untuk sy sbb sy suka makan bekal kat rmh org. paling sy ingt kami kemalangan sewaktu mak membocengkan motor dgn sy sewaktu pulang dr tadika. Kesian mak. Tp dia tabah. Mengahntar sy kesekolah menengan dikelantan, menghantar sy ke kuala Lumpur untuk masuk kolej, menemani sy keman sj, sanggup menjaga sy dalam pantang, menjaga ank sy. memujuk hati sy yg hampir pitam sewaktu ayah nazak, memenuhi apa sj keinginan mulut sy, menguruskan perkahwinan sy. penguruskan segala kenduri berkaitan sy mahupun keluarga sy

Saya rindu mak sy rindu mak. Ikuatkan hati mau sj sy terus balk ke terengganu skrg memeluk mak. Tp apa kan daya mak sy harus menjalankan kewajipan kerja2 sy disini.

Ini sj yang mampu sy coretkan kerana sys dh tdk sanggup menanggung genangan airmata yg sudak penuh dilingkaran mata.

Andai ku mampu ku ingin menyelami hatimu
Andai ku mampu ku ingin sentiasa disisimu
Andai ku mampu ku ingin bercerita denganmu
Andai ku mampu ku ingin membahagiakanmu selalu
Andai ku mampu ku ingin berikan semuanya untukmu
Andai ku mampu ku ingin kau ceritakan ku kesunyianmu
Andai ku mampu ku ingin pohon sejuta kemaafan
Andai ku mampu ku ingin balas segala jasamu
Andai ku mampu ku ingin berterima kasih lagi
Andai ku mampu ku ingin menggantikan mu
Andai ku mampu ku ingin Allah peliharakanmu
Andai ku mampu ku ingin dirimu selamanya ada

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Trip ke Port Dickson (25 Mac-26 Mac 2011)- episod 2





Akhirnya kami pulang ke Tiara. Kami membeli waistband untuk kebenaran bermain di water park. Untuk membeli waistband ini perlukan sedikit trick rupanya. Bg kami yang 2 dewasa dan 1 kanak2 bwh 5 tahun. Sepatutnya tiket untuk dewasa adalah rm30 sekepala dan kanak2 bawah 5 tahun rm5. tp dengan membawa anak ini ke kaunter dengan rm5 akan mendapat 2 waistband untuk jumaat dan sabtu (berlainan kaler). sbnrnya waistband itu adalah untuk penjaga. Jadi anak td tidak perlu memakai waistband dan si penjaga tidak perlu membeli waistband lain lg. jadi sy Cuma perlua mencari 1 lagi waistband untuk suami sy. kebetulan mak cik misyatin td ada menawarkan waistband ini dgn harga rm10 sekeping. jadi secara keseluruhan sy Cuma membayar rm25 utk bermain dewater park ini. such a good deal



Sepetang bermain. Anak sy pun mula bosan bila dah menjelang petang bila pengunjung pun makin ramai. mgkn kebetulan hari yang sama andaian sy ada 2 kumpulan pelajar/remaja menginap di tempat yang sama. dr pemerhatian terdapat lebih 2 buah bas parking di tiara.Tapi tidak la seramai weekend memnadangkan itu adalah jumaat.. hamper 2 jam berendam kami pulang kebilik merehatkan badan sambil2 memikirkan menu malam kami. melalui info dari internet terdapat beberapa cadangan tempat yang blh dicuba. Antaranya nasreen songkla seafood. Medan selera nelayan, mutiara seafood dan beberapa lagi.


Akhirnya kami memilih nasreen songkla seafood. Rasanya pemilihan kami tidak salah. Makananya sedap dan service sgt cepat. Kami order nasi putih 3, air milo dan horlick, siakap 2 rasa,cendawan goreng telur, telur dadar, tom yam campur. Semua sekali berjumlaj rm60. pada saya cukup berbaloi. Namun dek kerana ketidakselesaan anak sy terpaksa meninggalkan restoren tersebut secepat mungkin. Diingatkan kepada sesiapa yang berhajat nmencuba restoren ini diingatkan datang seawall mgkin terutama dimalam minggu dan cuti umum. Dipahamkan biasanya seawall jam 8 malam org dh mula memenuhi semua meja.



Bila perut sudah kenyang axtivity seterusnya adalah tido. Tidak perlu disuruh, sorong bantal kepala sudah dihanyut mimpi. Sesedarnya besok pg. pagi ini kami Cuma bfast dengan megi yang dibeli dikedai serbaneka dihadapan Tiara ini malam tadi. Dengan sedikit kek bekal dari kuala Lumpur dan keropok jajan cukup utk mengisi perut untuk ke kolam lagi pagi ni.


akan bersambung................

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Trip ke Port Dickson (25 Mac-26 Mac 2011) - episod 1







Percutian jangka pendek yang amat menyeronokkan. Especially seronok bila dpt keluar dari kesesakan kuala Lumpur sekali sekala. Dan keseronokan ini tambah berganda bila melihat heroku bagai amat menghargai setiap moment berada disana.


Memilih ke Port Dickson selepas mencari beberapa tempat2 menarik lain hanya utk satu malam ingin pergi jauh dr rumah dan segala tugas2 dan kerja2 seharian. Merancang seawall March lalu sewaktu kononnya ingin meraikan ulangtahun ke 2 perkahwinan kami terkebetulan babysitter anakku mohon bercuti pada 25 Mac untuk menghadiri perkahwinan relative nya. Jadi ini la masa yang sesuai untuk saya mencari sedikit ketenangan.


Selepas mencari beberapa info dalam forum.cari mengenai tempat2 percutian dia PD. Saya terpanggil untuk melawat laman blog tiarabeachmurah.blogspot.com dan berinteraksi dengan pemiliknya ana_musa yang terkebetulan online diwaktu itu. Setelah berbincang segala nya. Akhirnya saya menempah bilik studio F-3-22 dengan ana-musa.


Tiba di Tiara beach lingkungan jam 12 tengahari itu pun setelah delay gara2 beratur panjang sewaktu membeli breakfast di mc’donald pagi 25 Mac itu. Sy di arahkan bertemu mak cik misyatin iaitu pemegang kunci kepada bilik F322 itu.


Jam 1++ sy sudahpn dibenarkan check in Tiara disebabkan hari sebelumnya tiada penghuni. Keselesaan amat terasa dibilik tersebut. Segala kemudahan asas disediakan. Rasanya tidak salah jugak sy memilih Tiara beach Resort sebagai destinasi percutian pertama kami dia port Dickson ini. Seakan malas keluar bilik bila di belai dengan suasana dingin air-cond ditambah bila melihat suasana diluar yang amat panas. Mahu sj kami melelapkan mata seketika. Menjenguk ke luar bilik dapat menyaksikan terus permandangan ke ‘water park’ amat2 strategik.


Bila kenangkan waktu terus berjalan dan kami harus bergerak untuk tidak membuang masa hanya dibilik. Kami bergerak ke blue lagoon. Namun hampa rupanya tiada apa pun disini. Mungkin kami telah tersalah tempat ataupun tersalah hari. Yang ada Cuma bebrapa krew produksi yang sedang menjalan pegambaran. Kedai pun Cuma 1 sahaja yang dibuka. 1 kedai makan dan 1 kedai brg2 mandi. Air kelihatan amat surut. Terdapat beberapa org seakan sedang mengutip sesuatu.




.............. bersambung.......................

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2nd Anniversary, tough but yet sweet


14/03/2011 – Alhamdulillah genap la 2 tahun usia perkahwinan saya dan the only Mohd Fairus Nizam yang bertakhta dihati..ceeewaahh. Segala kebahagian yang dicipta antara kami telah ditafsirkan dengan kehadiran putera permata hati pujaan kalbu kami ‘ Reefqi Azzuri Firzani’ berusia 1 tahun 2 bulan yang saban hari mengeletek kami dengan aksi2 keletahnya.


Seketika biarkan saya menjejak cerita disebalik kebahagian ini

Masih baru dan masih segar diingatan segala kesukaran dan kepayahan ditempuh sepanjang 5 tahun persahabatan terjalin sebelum kami mengambil keputusan utk mendirikan rumahtangga. Bukan satu perjalan yang mudah untuk kami terutama saya. Terlalu berliku dan terlalu sukar. Sekali lagi syukur, walaupun sukar namun berjaya saya harunginya. Bukan satu dua dugaan yang hadir sepanjang 7 tahun saya mengenali lelaki itu malah sudah beberapa kali sy di hasuti dgn anasir2 jahat yang hampir membuat sy hilang pertimbangan. Namun saya tahu dan insyaallah selamanya sy akan kekalkan untuk selamanya kami harus bersama



Syukur juga pada tuhan andai sy tidak diuji pasti saya tidak sekuat sekarang. Pasti Allah menguji kita bersebab untuk memberi kita peluang lain juga kerana Dia tahu hambaNya ini mampu mengharunginya


Kita tutup cerita sedih itu. Semua itu kita jadikan pengajaran dan pengalaman.. Byk sgt lg yang harus sy pelajari dan perbaiiki dlm ilmu rumahtangga ini. Andai dibuat satu jangkamasa pembelajaran untuk belajar iilmu ini tidak akan lengkap dengan kiraan semester dan penggal. Hingga ke akhir hayat saya harus belajar untuk menjadi isteri, sahabat, ibu dan teman yang baik utk keluarga saya.


Akhir sekali terima kasih cinta kerana sy berjaya mengucupi nikmat bercinta ini


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Farewell to Mr Edward Chong Tat Huing


Pagi 09 March 2011 adalah hari terakhir bos ku berada di office ini. Walaupun nmpk dia sangat happy dengan ketibaan hari ini namum kami semua sungguh terasa kehilangan beliau. Walaupun hanya utk kurang 3 bulan sy ditugaskan bertentang meja dengan beliau namum apa yang saya lalui hari2 di ofis ini akan mula hilang. Sejak awal 2009 sy di tugaskan melaporkan diri kpd beliau. Namum penghujung tahun lepas baru berpeluang bekerja dalam satu office membuatkan sy blh mengenalinya in person walaupun pada ketika itu beliau sudahpn dalam 3 bulan tender period.

Secara kasarnya beliau seorang yang sangat teliti dan sgt mementingkan company ni…. hahaha. tp idia tidak sukakan protocol. Lebih gemarkan semuanya berjalan secara informal

Beliau byk membantu saya dlm karier inii direct * indirectly. Sehingga ke saat akhir dia mash fight something for me. Really appreciated that. Bos yg paling santai saya rasa. Boleh bergurau senda walaupun ada masa ketika sgt serious. Sy akan meindui teman pg sy yg say morning everytime dia bukak pintu office.

Apa2 pn saya berdoa moga dia success dlm kerjaya dia yang seteruskan. Menurut kata orang beliau akan menguruskan perniagaan di negeri kelahiran nya Sabah.. tidak pasti apa jenis perniagaan. Tp panjang umor insyaallah kita jmpa lg walaupun bunyinya seperti agak mustahil.

Apa2 pun terima kasih bos atas segalanya.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Ibuku ada 17 cucu


sungguh hebat keluargaku. Ibuku sekarang mempunyai 17 orang cucu hasil dari 5 ibu. pergh... how a big family. i luv all of them so much. they all part of what am i now






cucu paling baru Muhamad habibullah



yang ni about 3 bulan muhammad khairin naqib






  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sudirman : Jauh Di Sudut Hati (HQ Audio)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Allahyarham Dato' Sudirman Haji Arshad DIMP, JMN, AMN (25 May 1954 – 22 February 1992)


22 February 2011, genaplan 11 tahun pemergian arwah. Sungguh pantas masa berlalu. Masih terngiang di ingatan saya di suatu pagi diusia saya 12 tahun. Sewaktu tu saya dikampung bersiap sedia urk pergi beriadah di tepi pantai bersama keluarga yang lain termasuk arwah bapaku. Singgah sebentar di sebuah kedai runcit untuk membeli sebuah akhbar. segalanya menceritakan mengenai kehilangan seorang ank seni kebanggaan semua itu. Masih ingat saya mmg mengalirkan air mata membaca balasungkawa dari para wartawan media ketika itu. Terus terdetik dihati saya memang ini satu kehilangan besar bukan hanya pada insutri muzik, Negara malah utk saya sendiri. Jujur ditarikh 22 February 1992, Arwah bukanlah artis yang tersangat saya minati diwaktu itu. Mungkin kerana saya terlalu kanak2 saya lebih kepada genre muzik lain. Malah serasa saya ditahun2 akhirnya itu tidak banyak kisah2 arwah yang di paparkan membuatkan nama beliau hampir hilang kecuali lagu2 beliau. Mungkin kerana keadaan kesihatan arwah yang membataskan aktiviti nya.

Tapi tidak sekarang. Sejak tarikh itu saya akui saya adalah among biggest fan of him. Mungkin hnya 2 3 tapak dibelakang Pak Nil dan Faizal AF4 (terengganu)..mereka memang top ten fans. Tp saya mungkin top 20

Pelbagai tanggapan, andaian telah dilemparkan kesinambungan dari hari kematiannya. Benar atau tidak hanya Allah yang tau. dan sebagai hambaNya kita harus redha Allah sangat sayangkan arwah itu sebab arwah dijemput dulu pergi. Sekurang-kurangnya kita harus bersyukur kerana dipinjamkan Allah seorang insan sehebat dia. Kehadiran sementaranya meninggalkan kesan yang amat mendalam

Jangan pertikaikan kehebatan beliau. Dan usah tanya saya kenapa saya kata dia hebat. Cuma sebagai manusia biasa tidak Allah ciptakan seseorang itu terlalu maksum sehingga tiada kesalahan dan kekurangan. Namun pada saya arwah berada di kelas kehebatan dalam arena tersendiri

Lagu2 arwah yang paling saya minati terlalu byk namun ada satu yang mmg benar2 akan menyentuh hati saya bilamana sy mendengar mahupun nyanyikan sendiri iaitu ‘Jauh di sudut hati’… Ya Allah entah kenapa itu lagu yang sangat rapat dengan saya malah serasanya sangat sebati dengan diri saya.


SayangKubawa jauh rinduku
Kerna akau telah tahu
Kau bukan milikku

SayangSesunguhnya bukan mudah
Menjalani hidup iniTanpa kau di sisi

Jauh disudut hatiAku masih bermimpi
Mimpi yang indahEsok kau kembali

Jauh di sudut hatiAda waktu-waktunyaAku berdoa
Kau pulang semulaSayangBiar ku mengingatimu
Biar kugantung harapanHingga sampai waktu
Nafas terakhirku



Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh arwah.. al fatihah… amin amin

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 Malaysia, 1 Ummah berbilang bangsa berbilang agama

Ini hanyala satu pandangan peribadi;




Bangga menjadi anak Malaysia. Alhamdulillah syukur pada tuhan kerna dilahirkan sy dibumi Malaysia bertuah ini. Aman damai, tiada peperangan dan sengketa, tiada bencana besar melainkan beberapa gangguan kecil yang sesekali menerjah muka2 depan akhbar utama. Masih dibawah kawalan dan kemampuan manusia.

Satu lagi kelebihan Malaysia; berbilang bangsa. Dari satu sudut mmg satu kelebihan namum realistiknya juga mencjadi satu cabaran. Bukan hanya utk rakyat jelata mcm saya ini malah pada pemimpin2 yang saban hari memerah otak dan fikiran utk menyatukan satu Malaysia ini bukan la semudah yang kita tonton dan baca di ruang2 media yang banyak hanya memperlihatkan yang indah2 belaka.

Memanjangkan kata2 tokoh negarawan kebanggan semua Tun Dr Mahathir Mohammad yang dilontarkan dlm temubual disalah satu rancangan baru2 ini. Sekiranya beliau msh seorang perdana menteri yang sememangnya tidak akan berlaku, antaranya ingin sekali beliau melakukan beberapa perkara yang menjurus kepada penyatuan rakyat berbilang bangsa ini. Dr situ sy menafsirkan betapa sukarkan menjadi pemimpin dan rakyat kepada Negara ini. Terkebetulan dengan sambutan hari kekasih baru2 ini, mmg sukar diperjelaskan kerana terlalu byk hati2 yang perlu dijaga. Seumpama menarik rambt dlm tepung. Bukan hanya pemimpin yang harus menyusun kata melontarkan pendapat malah semua orang harus memikirkan impak dan kesan dalam memberi pendapat. Saya seorang drnya bila di dalam satu pejabat yang berbilang bangsa dan agama. Apa harus sy jelaskan. Cuma mampu senyum. Tidak mahu dianggap terlalu fanatic pada mana2 pihak. Tp tuhan dan hati ini tau

Seperti juga seorang ustazah juga penceramah bebas telah dikecam oleh sekumpulan organisasi kristian yang menyelar dakwaan ustazah berkenaan mengenai valentines atau hari kekasih ini adalah sambutan orang kristian yang melakukan dgn cara dilaknat islam. Begitu lah kita tidak blh sewenangkan bercakap membuka mulut isu2 agama dan bangsa ini secara terbuka jika tidak di fikirkan kesannya. Dan sy pasti ustazah ini mgkn sudah memikirkannya namun terlepas pandang sesuatu.

Dalam keadaan yang sgt sensitive utk mengutarakn pendapat sekarang ini ada lebih baik utk kita hanya berdiam diri. Namun harus diingat diam bukan bermakna slh. Islam menghormati semua agama, dan melayu menerima kehadiran semua bangsa sebagai satu keluarga dlm Negara ini. Sy juga percaya kebanyakan agama juga mengutuk pergaduhan dan mengeji kemaksiatan

Jadi sama2 la kita menjaga agama, budaya dan keturunan kita. Dan saya doakan tuhan diberikan jalan semoga satu hari ada yang tampil dgn pendapat yang blh diterima pakai oleh semua rakyat 1 malaysia ini

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Mekarnya Bakawali


Sebelum ini sy langsung xpernah mengambil tau kisah bakawali ini. Walaupun pernah mendengar nya biasanya dlm lagu2 melayu.

Dan mggu lps sewaktu sy pulang sempena cuti tahun baru cina. Satu pagi jumaat,mak memberitahu yang bunga bakawali kembang mekar. Sy Cuma menganggap ia satu hal biasa. Dan sy amek ringan hal tersebut sehingga sy keluar ternampak betapa menarik bunga tersebut. Terdetik hati sy utk mengambil gmbr. Dan sy yg sememangnya buta ilmu bakawali hnya menyentuk dn pergi begitu sj sesudah mengmbil beberapa keeping foto. Menjelang ptg sekali lg sy terpandang bakawali tersebut. Namun kali ini bunganya telah layu selayunya. Oo.. baru sy teringat seperti pernah terdgr org mengatakan perihal bunga ini yg hnya kembang di waktu mlm hari

Dan hari ini baru sy berkesempatan mencari beberapa maklumat mengenai bakawali ini. Byk rupanya kisahnya. Antaranya

Kelebihan bunga bakawali:

- boleh dijadikan ubat rabun mata.
- utk dijadikan air mandian sebelah pagi.ia dikatakan dapat menaikkan seri wajah. badan bau harum dan segar.bunga bakawali berbau harum dan menenangkan minda.dimurahkan rezeki – harus dgn niat baik
- kegunaan pencerah muka bukan untuk memutihkan muka tetapi untuk meratakan tona kulit muka
- dan sebagai pengganti toni dalam kesihatan tubuh badan
- digunakan untuk merawat luka dengan cara menumbuk halus sehelai daun bakawali dandisapukan pada bahagian yang luka sebelum dibalut. Sifat analgestik pada bakawali dapat menolong mengurangkan kesakitan.Ia juga mampu untuk menghentikan pengaliran darah pada luka.
- ada pendapat yang mengatakan dengan minum air rendaman bunganya tekanan darah tinggi dapat diturunkan, namun pendapat ini masih belum dapat dibuktikan

MITOS dan mengenainya:

-bunganya akan kembang mekar pada waktu malam sahaja dan harum wangi

- kepada anda yg mpunyai bakawali yg dlm tempoh berbunga,cuba anda duduk sehampir yg boleh pd bakawali anda dan dlm keadaan yg sunyi sepi...anda akan melihat satu proses pendebungaan yg mana bunga bakawali tersebut akan 'meletup' kecil dan mengeluarkan bunyi 'pop' berulangkali sambil melepaskan debunga halus

- selepas mandi bunga tersebut jangan dibuang dalam tong sampah, buang dalam sungai yang mengalir atau tanam

- kembang tengah malam. Ada titisan air dalam kelopak dia masa dia kembang

- Bunga bakawali mula kembang 9.30mlm dan kembang penuh 12mlm. Yang kelihatan berasap adalah debu-debu dari debunganya, adakalanya ia bertabur naik ke udara membentuk satu imej yang dikononkan sebagai jelmaan puteri kayangan. Pada pukul 4.30pg ia mula layu dan bila matahari mula terbit ia layu sepenuhnya

- Kepercayaan orang-orang cina bahawa pokok bakawali boleh mendatangkan tuah dan rezeki sekiranya berbunga. Selalunya ditanam berhampiran dengan tempat mereka berniaga dan diikat dengan reben merah pada tiap-taip dahan. Mereka juga percaya sekiranya pokok Bakawali itu mati atau layu bermakna mereka akan mendapat musibah atau suwey.

- Orang-orang Melayu percaya ada orang Bunian akan berada berhampiran pokok bakawali semasa bunganya hendak kembang. Ada juga yang percaya bahawa terdapat seorang dewa dari kayangan yang menjaga bunga ini semasa ia kembang

- Sebenarnya bunga bakawali semasa kembang tidak mengeluarkan asap, tetapi bunganya akan meletup semasa kembang dan melepaskan debunganya seolah-olah ia mengeluarkan asap.

- Memang bunganya akan terbit dari celah-celah daunnya. Ianya akan hanya kembang pada waktu malam. Keadaan fizikal bunga ni memang lembut dan mudah rosak. Mungkin sebab tu Allah takdirkan ianya kembang malam saje, kalau siang, tentu ia takkan bertahan sebab suhu yang lebih tinggi.

- Kata org tua-tua, kalau kita tunggu ia kembang, ia takkan kembang-kembangBaunya wangi macam bau bunga hutan masa kita tidur dalam hutan malam-malam



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Cuti Gong xi Fa chai

1st day msk keje slps bercuti sempena sambutan tahun baru cina. Sebenarnya xde la lama sgt sy bercuti, klu kira keje last week 1 hari je annual leave. Tp since CNY ni jatuh hari khamis dan jumaat seakan lama je cuti. bila cuti lama biasa la blk terengganu la. seronoknya jumpa semua mak, keluarga semua especially anak buah baru ku Muhammad Khairin Naqib. Sungguh semangat budak tu. bygkan umor dia baru 2 bulan tp dh pakai baju utk baby 6-12 bulan.

Bertolak blk terengganu pada 02.02.2011 (rabu) yang lepas selepas menyiapkan semua order org. Bergerak dr kl pukul 11 pagi singgah isi minyak dan sbgnya dan singgah rumah kekanda kesayangan ku angah di kemaman sambil hantar carrot cake kegemaranku itu. Tiba di felda kesayanganku jam 8 malam. Seronok dpt jumpa semua

Keesokan harinya pegi melawat pakcik ku yang sakit di hospital nur zahirah kuala terengganu. Sedih melihat kesakitan yang ditanggungnya. Sakit jantung lelah dan mcm2 lg. namun aku kagun ayat suci terus dibaca dan xlekang dr mulutnya. Dan mlm itu juganya beliau telah dijemput kerahmatullah. Innalillahiwainnahilaihirrajihun. Drnya kita dtg dan kpdnya jg kita kembali. Allah amat menyayanginya. Meninggalkan seorang balu dan seorang anak tunggal lelaki. Semoga rohnya dicucuri rahmat. Namun aku amat mengasihi beliau apatah lagi beliau adik arwah bapaku yang amat rapat dan beliau sendiri amat mirip rupa arwah bapaku… al fatihah

Jumaat 04.02.2011. dirumahkau diadakan majlis cukur jambul naqib cum membayar nazar abangku sempena mendapat baby boy nye. Sungguh sedap gulai kambing itu. Aku jatuh cinta tp aku tetap mengawal nafsu mkn ku drpd terus membesarkan badan..ahaks. ptgnya aku melawat keluarga arwah pak cik ku. Razali bin Muda. Yang meninggal di usia 61 tahun

Sabtu 05.02.2011, bertolak balik ke Kl Lumpor jam 9 pg. tiba di KL jam 8 mlm. Kelambatan berpunca dr beberapa pennyinggahan..hehehe

Sorry xbergambar langsung blk kg kali ni.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

iphone 4


Memiliki sebuah telefon bimbit sehebat iphone 4 langsung tiada dlm anganan saya sehinggalah rabu lepas sewaktu maxis menjalankan rodshow ke office saya. Dihari pertama promosi berlangsung sy cume memikirkan utk mendapatkan tawaran berhubung blackberry smartphone. Namun sy perlukan 24 utk memikirkan sejauh mana keperluan sy dan berbaloikah sy melabur sebanyak itu utk sebuah telefon bimbit impian sy itu. Melepasi 24 jam saya masih tertanya2 haruskan. Hingga satu saat sy rasakan ada lebih baik sy terus mendapatkan iphone dimana terbaik dlm kelasnya buat masa ini. Itu mgkn lbh berbaloi

Sebanyak 5 kali sy berulang alik bertanyakan bermacam2 soalan dan kemusykilan kepada promoter berkenaan. Akhirnya sy terpaksa mengambil keputusan utk beli atau tidak kerana masa hamper suntuk. Dan keputusannya adalah yes, sy beli

teruja dgn kecanggihan teknologi sekarang tidak dpt menafikan betapa pantasnya perkembangan industri telefon bimbit ini. Puas tp bebanan makn bertambah. Insyaallah sy akan cuba tingkatkan pendapatan utk byr segalanya ini..hahhaha

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Welcome 2011

Belum terlambat rasanya aku mengucapkan slmt tahun baru 2011. tirai calendar baru menjengah hari ke 7. namun telah byk kisah dan diari blh diisi. Dlm isu semasa isu hiburan. Gossip, politik, kes, kejadian semuanya tlh pn mencoretkan pembuka tahun baru. Aku msh sbk mcm biasa dgn baking xtvt aku. Tp didalam kesibukan tu aku tidah terlepas mengikuti semua isu2 dlm dan luar Negara tercinta ku ini. Mgkn andai berkesempatan aku akan coretkan di next post

Kali ni aku mahu bercerita mengenai azam tahun baru. Azam dan tahun baru xdpt dipisahkan mesti dtg seiring.

Sebelum tu aku mahu me’review’ azam aku tahun lepas. Antaranya aku ingt menjadi menteri kewangan keluaaga yang terbaik. Rasanya belum trecapai 100% kerana msh byk dipegaruhi oleh anasir2 yang xbaik so aku bg markah 30% shj utk ini.

Kedua aku berazam utk mencantikkan diri termasuk menguruskan badan. Dr segi ketrampilan aku rasa ada sedikit perubahan. Namum bab kurus badan ni mmg failed. Aku Cuma memberi 40% markah sahaja

Seterusnya. Mahu mengumpul harta lg. alhamdulillah disebabkan aku berjaya membeli satu rmh pada tahun 2010. walaupun msih dlm proses tp almost done. So, yang ni aku bg 80%. Kerana pd aku setiap tahun mesti memiliki satu harta besar

Dan lastly bab kerja di pejabat. Erm.. no komen. Tp aku markahinya 60%

Average aku Cuma mencapai 52.5% pencapaian tahun 2010

Insyaallah aku cuba memenuhi pencapaian tahun 2011 ini.berikut senaraia azam 2011 secara kasarnya

Bisnes. Ingin mengembangkan dan more serious (daftar perniagaan, top up modal lebih, name kad, sticker)

Kerja2 ofis - more bonus (blh ke, mcm ssh sbb under union)

Penampilan – kesinambungan tahun lepas yang penting mesti kurus target 50kg

Keluarga – menjadi isteri yang baik dan ank yg baik insyaallah

Itu sahaja dulu. segala bergantung kpd keadaan namum yang penting aku cuba hingga ke akhirnya

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
There was an error in this gadget
There was an error in this gadget