Powered by Blogger.
RSS

Adam dan Hawa Episod 71

Am pulang ke rumah setelah seharian menjaga Ain dihospital
“siapa yang jaga Ain kat hospital” tanya mama Am
“Azie, kawan serumah Ain hari tu” jawab Am lemah. Dia kepenatan. Terbaring disofa
“kalau macam tu mama masakkan untuk Ain ye” Mama Am menawarkan diri. “Am tidur la dulu” sambung mama


Kak Zah tiba diparkir hospital untuk melawat Ain. Terkebetulan terserempak dengan Dee yang juga baru turun dari mengintip Ain tadi.
Dee” kak Zah panggil. Dee terkejut. Dee bertanya kak zah datang buat apa di sini. Kak zah Cuma cakap melawat kawan. Dee cakap dia pun sama. Kak zah mengusik Dee pasal berita perkahwinan Dee. Kak Zah pesan jangan lupa jemput.
“tengok la nanti” jawab Dee. Dan dia terus meminta izin untuk pergi

Tengahari itu Am datang hospital. Masuk bilik Ain sedang tidur. Kelihatan di dalam bakul tampah ada polistrin bekas makanan bungkus dengan kulit pisang. Am percaya Ain sudah makan. Baru je Am melabuhkan untuk duduk. Ain terjaga.



Ain Nampak Am bawak sesuatu
“ada makanan ke?”
“ada. nak ke? tanya am
“nak”. Jawab ain
“serious?” tanya am lagi kerana dia rasa ain sudah makan tadi
“ain kan makan untuk 2 orang”
Am menyuap ain makan.
Sambil-sambil ain memerli Am kerana tidak memberitahu dia yang dia pegi London. Am kata dia ada bagitau dulu tapi ain tak notice maklumla masa tu ain tak hiraukan dia

Dee pegi berjumpa dengan muzafar. Mengajak muzafar kawen sekarang juga

Selepas habis am suapkan ain makan, am sempat bergurau dengan cium-cium tangannya yang berbau lauk. Am mengesat tangannya dekat kain cadar hospital.
Ain bertanya pada am benar ke masa breakfast dulu am ada berjumpa dengan Dee

“cerita lama la dah basi dah” akhirnya am akur mengiyakan soalan ain. Dia menyatakan dee yang datang berjumpa dia sekejap saja. Tapi Ain masih memerli Am pasal pegang-pegang tangan. Jadi, Am tau la Ain Nampak semua tu.

Kak zah pulang ke rumah dan menceritakan perihal dee dengan Mama. Mama risau kalau-kalau dee ada plan lain lagi


Dee bercerita perihal plan perkahwinannya dengan muzafar adalah untuk menjeleskan Am. dia bercerita pada maminya. Kerana dia mahu buktikan yang dia juga laku.


Dihospital keesokan harinya. Eja datang melawat Ain. Selang beberapa minit muncul Azie dan Johan. Eja kurang selesa untuk bertemu mata dengan Johan. Selepas di terangkan Azie dan disokong Azin juga di akui Johan Eja akhirnya menerima Johan kembali.

Manakala Dee telah hubungi Am untuk berjumpa di kawasan hospital untuk menerangkan sesuatu yang penting antara hidup dan mati. Am datang dan bertanya pada Dee apa yang penting sangat. Am juga marah kenapa Dee suka mengekori dia. Dee memberitahu dia ingin berkahwin dengan kawan baik Am muzafar.



“Alhamdulillah…” sambil menyapau tapak tangan ke muka.
Dee masih tidak puas hati. Dia menjangkakan am akan cemburu. Namun am sangat gembira dengan berita itu dari dee terus bergelumang dengan dosa

Am ke bilik Ain. Terserempak dengan Azie, Johan dan Eja diperkarangan wad. Am menyuruh Eja tunggu sekejap nanti dia hantarkan eja pulang. Tetapi Ain kata xusah. Dia akan hantarkan eja. Am kurang senang dengan kehadiran Johan. Johan cuba berbuat baik dengan Am

“congrat bro” sambil menghulur salam pada am. am menyambut lemah
Am terus ke bilik ain


Ain bertanya. Tak ada bawak makanan ke? am kata johan tak bawak apa-apa ke? ternyata am cemburu. Ain kata johan datang sekejap je tu pun dengan bakal tunang dia. am masih tidak senang.

bersambung


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget